Bu yil kirish imtihonlari soddalashtirilgan shaklda o’tkaziladi.
Dastlab, 2020 yildan boshlab 5 ta fan bo’yicha kirish imtihonlarini kiritish rejalashtirilgan edi – uchta majburiy va ikkita asosiy. Ammo karantin tufayli bunday imtihon formatiga to’liq tayyorgarlik ko’rish uchun imkoniyatlar cheklangan.
Hozir respublikada o’quv jarayoni masofaviy texnologiyalar asosida tashkil etilgan, 10 mingdan ortiq o’quv yurtlaridan 500 ming talaba va 7 million talaba onlayn darslar bilan qamrab olingan. Ushbu yangi mexanizm uzluksiz o’rganishni ta’minlaydi.
Ta’lim muassasalarida hujjatlarni qabul qilish tizimini takomillashtirish, masofadan turib Internet orqali hujjatlarni topshirish imkoniyatini yaratishni takomillashtirish zarurligi ta’kidlandi. Jamiyat yangi tartiblar va qulayliklar haqida batafsil ma’lumotga ega bo’ladi.
Dastlab, 2020 yildan boshlab 5 ta fan bo’yicha kirish imtihonlarini kiritish rejalashtirilgan edi – uchta majburiy va ikkita asosiy. Ammo karantin tufayli bunday imtihon formatiga to’liq tayyorgarlik ko’rish uchun imkoniyatlar cheklangan.
Mas’ul shaxslarga joriy yilda kirish imtihonlari soddalashtirilgan shaklda tashkil etilishini ta’minlash topshirildi. Ayni paytda mamlakatda to’rtta Prezident va to’qqizta ijodiy maktab mavjud. Bu yil yana 5 ta Prezident va 2 ta ijodiy maktablarni foydalanishga topshirish rejalashtirilgan. Ularning qurilishini o’z vaqtida yakunlash topshirildi.
Maktab bitiruvchilarini attestatsiyadan o’tkazish va oliy o’quv yurtlariga kirish imtihonlarini birlashtirish taklif etiladi >>
Vabo sababli ijtimoiy masofa tushunchasi hayotimizga qat’iy kirib bordi. Shu munosabat bilan, ta’lim muassasalarida, ayniqsa maktablarda, imkoniyatlar standartlarini qayta ko’rib chiqish zarurligi ta’kidlanadi.
“Biz pandemiya bahonasida ta’lim tizimini takomillashtirish bo’yicha ishlarni kechiktirishga mutlaqo huquqimiz yo’q”, deb ta’kidladi Mirziyoyev. Vaziyatdan kelib chiqqan holda o’quv yuklamalari va dasturlarini qayta ko’rib chiqish, universitetlarda amaliy ko’nikmalarni shakllantirishga e’tiborni kuchaytirish zarurligi qayd etildi.
Oliy va o’rta maxsus ta’lim vazirligi va Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspektsiyasiga universitetlarga mehnat bozoridagi talab va ish beruvchilarning talablaridan kelib chiqqan holda ish rejalari va dasturlarini mustaqil ravishda belgilash huquqini berish vazifasi yuklatilgan. Shuningdek, dasturlarning belgilangan talablarga muvofiqligini monitoring qilish mexanizmini ishlab chiqish kerak.